تاریخ : 1403/02/17



بسم الله الرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه شهروندان فهیم محمدشهری ، همکاران عزیزم در شورای اسلامی ، شهردار محترم و همه مدیران و حاضرین درجلسه

در ابتدای عرایضم انتخاب شهردار عزیز و مردمی شهرمان جناب آقای مهندس حسن زاده را به عنوان شهردار برتر سال1402 در استان البرز و شهرداری محمدشهر را بعنوان شهرداری برتردر خصوص فعالیت در بافت های فرسوده و قرارگاه اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم در انجام وظایف و مدیریت امور شهری کمافی السابق موفق وکوشا باشند .

اینجانب به عنوان نماینده و خادم مردم عزیز و فهیم محمدشهر در شورای اسلامی شهر،از باب تکلیف و وظیفه ذاتی شورا در جهت تقویت وارتقاء کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی مردم ، برخود لازم می دانم مواردی را متذکر شده و یادآوری نمایم :

  1. ایجاد درآمد پایدار و سرمایه گذاری در شهر از برنامه ها و اهداف شورای اسلامی دوره ششم بوده که پروژه های خوبی از جمله پارکینگ طبقاتی ، بازارچه های محلی  ، برنامه ریزی و درحال اجرا میباشد که ازهمه عوامل اجرایی و پشتبانی تقدیر و تشکر نموده و خدا قوت عرض می نمایم و امیدوارم امسال به بهره برداری کامل برسند و مردم بتوانند استفاده نمایند ، اما یکی از این پروژه های درآمد زا  که با هزینه  نسبتاً زیادی به اتمام رسیده ، بازارچه غذا می باشد که متاسفانه ماهها از افتتاح آن می گذرد ولیکن هنوز به بهره برداری نرسیده و مطمئن هستم اگرمغازه و ملک شخصی خود ما باشد یکماه خالی و بدون استفاده نمی گذاریم ، فلذا شهردار محترم باید اقدامات عاجل وفوری در جهت راه اندازی و درآمدزایی از آنها انجام دهند
  2. بحث بعدی نیاز شهر به تاسیس باشگاه های فرهنگی ، ورزشی، استخر و سینما می باشد که لازم است شهردار محترم ، واحد سرمایه گذاری را به طور جدی فعال نموده وانتظار می رود مدیران محترم اداره ورزش و جوانان نیز نسبت به موضوعات مرتبط توجه بیشتری داشته باشند .
  3. یکی دیگر از برنامه ها واهداف اصلی اعضای محترم شورای شهر در این دوره استقرار کامل اتوماسیون اداری جهت تسریع درکارها، شفافیت فعالیت ها و فرایندها بوده که الحمدلله دربخشهایی مانند اداری و شهرسازی محقق شده وجای تقدیر و تشکر دارد ولیکن روند کار و سرعت آن رضایت بخش نمیباشد و در برخی از واحدها از جمله واحد درآمد ، هنوز بصورت کامل اجرا نشده و واحد درآمد به یک گلوگاه در شهرداری تبدیل شده و در مواقعی مانند پایان سال 1402به دلیل تعداد زیاد مراجعین ،امکان خدمات رسانی مناسب ، به موقع و سریع محقق نمی شود و علیرغم تلاش بی وقفه وحتی کار شبانه و طاقت فرسایی کارکنان  عزیز که جای تقدیر و تشکر دارد ولیکن نارضایتی ازآن واحد به چشم میخورد که لازم هست جناب شهردار راه اندازی اتوماسیون را دراولویت قرار داده و همچنین موضوع جانشین پروری را به جد انجام دهند ، نیروهای مورد نیاز و آموزش دیده را درصورت لزوم اضافه نمایند و همه امور وابسته به یک نفر نباشد تا رضایت مراجعین حاصل  گردد فلذا باید در اسرع وقت تدابیر لازم اتخاذ گردد .
  4. موضوع بعدی جذب و به کار گیری نیروها در شهرداری می باشد که لازم است شهردار محترم کمیته جذب و استخدام، متشکل از نمایندگان شورا ،حراست و شهرداری تشکیل دهند و ضوابطی را تعیین نمایند تا بکارگیری افراد بر اساس شایستگی ها ، مهارت ها و تخصص آنها انجام شود که متاسفانه در برخی از واحدها حداقل شرایط احراز و آزمون های اولیه در بکارگیری افراد رعایت نشده و قطعاٌ روزی موجب پشیمانی مدیریت شهری خواهد شد.
  5.  در شهری که نام آن مزین به اسم مبارک پیامبر اکرم (ص) است و به شهر مهربانی ها شهرت یافته چرا در معماری آن از الگوی اسلامی ایرانی استفاده نمی شود؟ چرا باید شاهد نماها و معماری های غیر اسلامی و به سبک غربی باشیم و در سیما و منظرشهری هیچ هارمونی و نظمی به چشم نخورد ؟ شایسته است شهردار با تجربه و توانمند ما و مدیران شهری طرح جامع سیما و منظر شهری ، کمیته ها وکمیسیون های مربوطه را ایجاد و فعالسازی نمایند تا شاهد شهری زیبا و شایسته مردم شریف و مهربان محمدشهر باشیم.
  6. یکی از برکات حضور ریاست محترم جمهوری در استان البرز، موضوع شهرستان شدن محمدشهر بوده و خواست مردم تحقق این وعده می باشد که از استاندار محترم و پرتلاش، فرماندارمردمی و پیگیر و نماینده  محترم و محبوب شهرمان در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم پیگیری های لازم را انجام دهند و موجبات رضایتمندی وخوشنودی مردم را فراهم نمایند و شهردار محترم و مسئولین ادارات نیز لازم است زیرساخت های لازم را فراهم نمایند.
  7. الحمدلله مجموعه فعال و زحمتکش مدیریت شهری با همکاری ، همدلی و تعامل با فرمانده محترم و مردمی سپاه ، امام جمعه پرتلاش و با انگیزه و مسئولین محترم ادارات خدمات رسان ، اقدامات و فعالیت های خوبی درشهر انجام داده یا در حال اجرا می باشند که لازم هست روابط عمومی شهرداری و اصحاب رسانه در جهت تبین و امیدآفرینی در جامعه، بیش ازپیش و بصورت گسترده فعالیت های انجام شده در سطح شهر را اطلاع رسانی نمایند و در صورت ضرورت پاسخگویی داشته باشند.

درپایان برای همه مردم شریف ایران ،مسئولین و مدیران مردمی و دلسوز و در راس آنها برای مقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای حفظه ا... آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت دارم و امیدوارم پرچم سه رنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست مبارک ایشان به صاحب اصلی آن ، حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء تقدیم گردد و همچنین برای مشارکت و حضورحداکثری در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در روز 21 ام اردیبهشت ماه 1403 و انتخاب نماینده ای مومن، متعهد و اصلح از همه همشهریان دعوت مینمایم.

                                   خدایا چنانکن سرانجام کار            تو خشنود باشی و ما رستگار